top of page

Reklama na SPOTIFY



V dnešním světě je stále důležitější, aby se značky spojovaly se svým publikem na osobitější úrovni a komunikovaly s ním. Spotify je prémiový prostor, kde se můžete se svými zákazníky spojit a mít jejich plnou pozornost. Při správném uchopení mohou být audio reklamy velmi silným akvizičním kanálem vašeho marketingového mixu.“


Audio reklamy ze své podstaty velice dobře fungují. Zvuk je poutavý i proto, že jej lze „konzumovat“ při chůzi, vaření, řízení, práci a dalších běžných činnostech. Zároveň si poslech žádá téměř 100% pozornost uživatele – je totiž téměř nemožné jej kombinovat s jinými médii.



Bezkonkurenčně nejsilnější platformou pro audio marketing je SPOTIFY.


Neplatícím uživatelům pouští reklamy při poslechu, využívá ale i vizuální složku – bannery a další grafické formáty (viz dále).

V České republice používá Spotify více než 1,8 milionu uživatelů. 57 % z nich jsou posluchači neplacené verze – a právě ty můžete svou audio kampaní oslovit. Zvukovou reklamu navíc ne

lze žádnými nástroji zablokovat. Reklamní spoty tak mají vyšší míru expozice a zužitkují maximum z rozpočtu vaší kampaně.

demo
Demografické složení na Spotify [Q4/2022]

Reklama na Spotify není samozřejmě pro všechny značky. Je důležité, aby se cílové publikum vaší kampaně protínalo s posluchači platformy.



Reklamní nástroj Spotify navíc umožňuje jednotlivé reklamy zacílit i na základě dalších metrik, např. zařízení využívaných k poslechu.


Věkové složení uživatelů na Spotify [Q4/2022]

Pro propagaci koncertů či jiných kulturních akcí můžete zvolit cílení podle jednotlivých měst – a zasáhnout tak uživatele v místě, kde se daná akce uskuteční. Vedle toho je možné cílit i na posluchače konkrétních stylů či kategorií podcastů (pouze skrze přímý nákup).



V takovém prostředí skvěle funguje kontextová reklama. Pokud máte např. na starost propagaci fintech společnosti, můžete zadat přehrávání jejího reklamního spotu během podcastu o finančním plánování. Tím výrazně zvýšíte šanci, že na ni publikum zareaguje a váš produkt vyzkouší.


FORMÁTY


Mezi nejoblíbenější formáty na Spotify patří klasická audio reklama, kterou uživatele oslovíte na jakémkoliv zařízení. Audio spot o maximální délce 30 sekund nemůže uživatel přeskočit – je tak zaručeno, že si reklamu poslechne a bude jí věnovat svou pozornost. Kromě zvukové stopy obsahuje tento reklamní formát doprovodný banner, který se zobrazuje v aplikaci a umožňuje proklik na cílovou stránku.


Audio format Spotify

Spotify umožňuje také zobrazování audiovizuálních reklam v rámci formátu zvaného video takeover. Video se uživateli zobrazí ve chvíli, kdy je přihlášený a aktivně prochází playlisty. Pro dosažení vyšší míry zapojení uživatele doprovází i tento formát reklamní banner.


Video Takeover

Pokud nemáte možnost točit video či audio reklamy, můžete zvolit i tradiční cestu, tedy oslovení publika grafickou reklamou. Uživateli se ukáže při otevření aplikace jako tzv. overlay, tedy banner překrývající zbytek platformy.


Na desktopu můžete využít tzv. leaderboard, tedy bannery, které se uživateli zobrazí na 30 sekund ve chvíli, kdy má platformu zobrazenou jako aktivní okno. Tento typ reklamy nabízí i 24hodinový formát, kterým oslovíte velké množství potenciálních zákazníků.


Posledním reklamním formátem je jednoduchá sponzorovaná relace, kdy Spotify nabídne posluchači vaši reklamu při spuštění playlistu. Jeho zhlédnutím získá uživatel možnost 30minutového poslechu bez reklam. Tento formát doporučuji především pro hudebníky, kteří chtějí svým fanouškům dopřát nerušený zážitek.


Sponsored Session


KOLIK MĚ BUDE REKLAMA NA SPOTIFY STÁT?

Když to shneme tak skrze programmatic můžeme nakoupit tyto formáty:

  • audio spot (+ doprovodný banner)

  • video takeover

  • sponzored session

  • dsiplay - leaderboard


Všechny formáty jsou nakupovány skrze privátní dealy, které jsou založeny na platebním modelu CPM (Cost per Mile = cena za tisíc zobrazení).


Cena za tisíc zobrazení se liší podle formátu. Obecně nejlevnějším formátem je display leaderboard a naopak nejdražším je Video Sponsored Session. Cena je také ovlivněna zvolenými možnostmi cílení.


Nemohu vám říci, kolik máte investovat do reklamy na Spotify, jelikož neznám vaši cílovou skupinu. To co vám ale mohu říci je, že pokud budete chtít zasáhnout širokou cílovou skupinu např. ženy a muži ve věku 18-34 let s cílem aby reklamu slyšeli minimálně 2krát, tak vám rozhodně nebude stačit budget 20 000 Kč.


Výši ideálního budgetu by vám měl sdělit specialista, ale rozhodně se nepouštějte to budgetu 200 Kč/den. Taková kampaň by neměla žádný efekt.






Comments


bottom of page