top of page

Proč využívat RTB v online strategii


Proč zvažovat programmatickou reklamou

(zejména skrze Display and Video 360)


Nejdříve je důležité si říct, kde se pohybujeme. O přímém nákupu inzerce všichni víme, pak také známe programmatic, který se často používá jako synonymum k RTB, ale jde o širší pojem. Je důležité si uvědomit, že pojem programatická reklama označuje nákup reklamy skrze automatizovaný nákupní proces. Tudíž pod programatickou reklamu spadají nákupy reklamních ploch přes PPC systémy, sociální média či RTB ekosystém. To znamená, že spousta klientů již programatickou reklamu vlastně využívá.

Pojem RTB (zkratka Real Time Bidding) je aukce reklamního prostoru v reálném čase založená převážně na modelu CPM (platba za tisíc zobrazení). Celý proces RTB aukce probíhá zcela automatizovaně během pouhých několika desítek milisekund ve chvíli, a to ve chvíli, kdy je stránka vykreslována.


Kdybych měla shrnout, co patří mezi jedu z výhod RTB, tak je to možnost každou cílení. V DV360 máme k dispozici mnoho bezplatných audiencí Googlu jako je třeba cílení na demografie, zařízení, behaviorální cílení nebo si můžeme také vytvořit publikum uživatelů, kteří vyjádřili záměr nákupu nedávným hledáním konkurenčních značek či produktů.

Zároveň ale můžeme také nakupovat kvalitní data od externích poskytovatelů (na českém trhu například Seznam, Digiseg, Cavixo). Já osobně využívám data od Cavixo a Digiseg a to hlavně v případě, že se jedná o B2B segment, nebo finanční sektor. V těchto oblastech se mi data vyplatila.


Audience lists
Audience lists


Nesmíme zapomenout, že RTB má také přístup k široké škále webů, kde se reklama může zobrazovat. Cílit tak lze jak na konkrétní stránky a tak i pozice na nich.


RTB disponuje velmi širokým spektrem zajímavých kreativ, které není možné nakoupit v jiných online kanálech. V platformě DV360 můžeme nakoupit například formáty jako je vysoce vizibilní branding, banner, video, nativní reklama, audio reklama na Spotify nebo YouTube. V současnosti jsou s oblibou využívány exkluzivní interaktivní reklamy jako je Panorama, Flipbook nebo Swirl (3D formát), které mají za cíl zajistit interakci s cílovým publikem a posílit tak zvýšení Ad Recall.


Format Gallery DV360
Format Gallery DV360

Pokud bych měla ještě zmínit jednu z největších výhod RTB od přímého nákupu, tak je to určitě pokročilejší řízení frekvence napříč kampaní a formáty. RTB je vhodné využívat pokud nám záleží na budování awareness a tím i zásahu unikátních uživatelů. Díky plnému využití Google Marketing Platform (CM& DV360) můžete kontrolovat a analyzovat výkon vašich reklam skrze všechny online kanály a tím získat jediný pohled na své publikum napříč všemi využívanými platformami.

Oproti tomu, jeden z nejvíce využívaných online kanálů, Pay Per Click je vhodný pro výkonnostně zaměřené kampaně a zaměřuje se na posílení prodeje a zájmu o produktu nebo značku.


Dává smysl vyměnit Google Ads za DV360?


Výběr správné platformy musí být v souladu s obchodními cíli. Pro krátkodobý výkon se doporučuje Google Ads a to vzhledem k širokým možnostem kombinací bidovacích strategií a silnému algoritmu. Pro budování značky a povědomí o značce je DV360 jasnou volbou. Umožňuje lepší kontrolu nad osloveným publikem, umístěním a má silné nastavení brand safety a pokročilejší kreativní možnosti.


Obecně Google nabízí inzerentům dvě možnosti nákupu display reklamy. První z nich je klasická možnost nákupu reklamy GDN skrze Google Ads, druhou možností je nákup programatické reklamy skrze systém Display & Video 360 (využívá se většinou spolu s Campaign Managerem), spadající pod Google Marketing Platform. Obě platformy umožňují nakupovat obsahové kampaně, ale každá z platforem má jiné funkce a je důležité na základě vašich potřeb efektivně využít tu nejvhodnější.

Google Ads umožňuje kampaně využívat pouze v rámci Google Display Network, YouTube nebo Gmail. Je vhodnou volbou pro malé a střední inzerenty, který nechtějí příliš investovat do programaticky nakoupené grafické reklamy.

DV360 je platforma, která umožňuje programatický nákup s širšími možnostmi nastavení, výběrem webů, umístění reklamy a formátů reklamy.


RTB je podle mě specifický obor, kde je třeba dbát na určitou úroveň odborné znalosti. Automatizované možnosti v platformách představují jen 50 % úspěšných kampaní, zatím co druhá polovina závisí na lidském úsilí.




.






Kommentare


Die Kommentarfunktion wurde abgeschaltet.
bottom of page